• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Toch maar eens meer gaan nadenken over de toekomst."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

8,6
Gemiddelde score klanten
Klanten beoordeling

122
Boekingen sinds 2017
Boekingen sinds 2017
cjp

PrO-traject

(alle leeftijden)

Wat zijn jouw kwaliteiten?
Presentatietechniek.
Een periode lang aan de slag met jouw toekomst.
Gezamenlijke presentatie op jouw manier.

Praktijkleerlingen gaan al op een jonge leeftijd aan het werk en moeten daarom al snel kiezen wat bij hen past. Via ons LOB-traject voor praktijkleerlingen zoomen we in op ieders passie en kwaliteiten en wat ze daar concreet mee kunnen doen na school. Dit doen we gedurende een langere periode zodat we een veilige omgeving kunnen creëren waarin alle leerlingen de persoonlijke tijd en aandacht krijgen die ze verdienen. Per school bekijken we wat een passende omvang van het traject is.

"Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg." Francis Gremmen, decaan Praktijkschool de Rijzert, Den Bosch

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

Werkwijze

Via verschillende, creatieve en actieve werkvormen komen de leerlingen erachter wat ze willen voor hun toekomst en hoe ze dat kunnen laten zien aan anderen. Via deze creatieve werkvormen proberen we het zelfvertrouwen van de leerling te stimuleren. Gedurende een langere periode werken we toe naar wat voor hen de juiste keuzes zijn en waarom.

Tijdens dit traject zoomen we ook in op presentatietechniek, zodat de leerlingen leren te staan voor wie ze zijn en wat zij willen bereiken.

Ons PrO-traject is opgesteld middels de vijf LOB-competenties:
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Werkexploratie
  • Loopbaansturing
  • Netwerken

Eindpresentatie

Als eindresultaat verzamelen we alle dromen in één gezamenlijke eindvoorstelling. Hierin presenteren alle leerlingen hun droom op een manier die bij hen past. Zo leren ze, naast het delen van hun verhaal, hun eigen creativiteit toe te passen.

Bekijk hier wat voorbeelden van eindpresentaties

Ervaringen

"Het was heel goed bevallen. Interactief, de leerlingen werden erbij betrokken en uitgedaagd." Francis Gremmen, decaan Praktijkschool de Rijzert, Den Bosch

Voorbeeldschema*

Les 1 Kennismakingsles
Les 2 Collages
Les 3 Presentatietechniek
Les 4 Uitleg opdracht
Les 5 Vormgeven
Les 6 Knopen hakken
Les 7 Repeteren
Les 8 Inleveren
Les 9 Overgangen oefenen
Les 10 Uitvoering
*Tijden en aantal lessen in overleg

"Het is echt super leuk. Elke leerling zal het fantastisch vinden!" Jason, 1 VMBO-GT (Steenspil, Halsteren)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

Bericht verzonden! Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.