• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Toch maar eens meer gaan nadenken over de toekomst."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

8,6
Gemiddelde score klanten
Klanten beoordeling

122
Boekingen sinds 2017
Boekingen sinds 2017
cjp

Ouders

Hoe heb jij jouw pad gekozen?
Hoe geef jij advies?
Wat is juiste balans tussen loslaten en beïnvloeden?

Stukje bij beetje komen jongeren tijdens hun middelbare school steeds meer los van ‘pap en mam’: ze moeten zelf keuzes gaan maken over hun toekomst. Willen ze bijvoorbeeld op kamers? Gaan ze doorstuderen of werken? Volgen ze daarin hun eigen pad of volgen ze die van jou als ouder? En wat zegt dit over jou?

Tegenwoordig is er van alles mogelijk na de middelbare school. Hoe weet je nou wat de beste keuze is? Jouw rol als ouder wordt hierin op de proef gesteld. Daarop zoomen we tijdens het Dromen & Doen-programma voor ouders in.

Programma

“Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.” Ruud de Haas, mentor en docent (ATC, Hilversum)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

#Lifegoals voor ouders (interactieve voorstelling)

Tijdens de interactieve, muzikale theatervoorstelling #Lifegoals voor ouders volgen we het verhaal van Romy en Jelle. Zij staan op een kruispunt in hun leven: ze hebben namelijk net hun middelbareschooldiploma’s binnen en moeten nu allemaal belangrijke keuzes maken over hun toekomst. Dat is best lastig.

Hoe deed jij dat destijds? En welk advies zou jij hen geven? ‘Advies geven’, dat is ook nog zoiets: waar baseer je dat op? Je bent zelf ook 16 geweest en wil je kind vrij laten, maar tegelijkertijd beschermen. In #Lifegoals gaat het over keuzes maken: keuzes die jongeren moeten maken en keuzes voor jou als ouder over hoe jij je daartoe verhoudt.

Naprogramma

Na afloop van de voorstelling gaan we nog dieper in op het thema van de voorstelling. Hierin denken de deelnemers na en gaan ze met elkaar het gesprek aan over deze fase van het ouderschap gericht op het vinden van de de juiste balans tussen loslaten en beïnvloeden. We gebruiken hiervoor verschillende, laagdrempelige werkvormen.


Het programma ziet er zo uit*:

(Bijvoorbeeld tijdens een ouderavond)

19:30 Inloop
20:00 #LIFEGOALS voor ouders
20:30 Pauze
20:45 Naprogramma
21:30 Klaar
*Andere tijden of meerdere groepen? Geen probleem. Vraag naar de mogelijkheden.
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.


Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.