• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Toch maar eens meer gaan nadenken over de toekomst."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

8,6
Gemiddelde score klanten
Klanten beoordeling

130
Boekingen sinds 2017
Boekingen sinds 2017
cjp

Workshops voor hoogbegaafde leerlingen

(alle leeftijden)

Gemotiveerd worden voor je toekomst
Talenten ontdekken
Via nieuwe wegen tot antwoorden komen
Wat past bij jou?

Hoogbegaafde leerlingen moeten op de juiste manier uitgedaagd en benaderd worden, anders haken ze af. Juist deze leerlingen hebben veel mogelijkheden en kunnen allerlei verschillende kanten op. Hoe weet je nou wat voor jou de juiste richting is? Wat past bij jou? Om hier antwoord op te kunnen geven moet elke leerling krijgen wat hij/zij nodig heeft. Ons ‘Dromen & Doen’-programma voor hoogbegaafde leerlingen bestaat uit creatieve workshops die zijn toegespitst op deze doelgroep. Via onze aanpak - met verschillende werkvormen - spelen we in op de vraag en behoefte van elke leerling.

Workshops

“Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.” Ruud de Haas, mentor en docent (ATC, Hilversum)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

Dromen & Doen (workshops)

Tijdens onze workshops gaan de leerlingen aan de slag met wat zij voor hun toekomst willen. Wat past bij hen? Op welke manier kunnen ze dat laten zien? Wat willen zij voor hun toekomst en hoe gaan ze daar komen? De inhoud wordt gevormd door dat wat bij de eigen ideeën van de leerlingen aansluit. We laten de leerlingen hun persoonlijke kwaliteiten en talenten ontdekken, zodat iedereen op de juiste manier gemotiveerd wordt voor hun toekomst.

Bekijk hier wat de workshops concreet opgeleverd hebben

Ervaringen

Mirthe, gymnasium 4 (Gymnasium Bernrode, Heeswijk-Dinther) "Je moet actief bezig blijven i.p.v. alleen maar 'passief' nadenken. Dat werkt wel goed voor ons."

De dag ziet er zo uit:

Groep 1 <125 leerlingen*
08:45 Aankomst leerlingen
09:00 DROMEN
10:30 Pauze
11:00 DOEN
12:30 Klaar
*Andere tijden of meerdere groepen? Geen probleem. Vraag naar de mogelijkheden.

Langer Traject

LOB-traject

Een langere periode aan de slag met jouw toekomstdromen.
Als aanvulling op of alternatief voor ons dagprogramma bieden we ook een langer traject aan, gebaseerd op de vijf loopbaancompetenties: motievenreflectie, kwaliteitenreflectie, werkexploratie, loopbaansturing en netwerken. In ons traject gaan we gedurende een langere periode met een groep aan de slag met hun toekomstdromen. Zo werken we naar een gezamenlijke eindpresentatie toe.

Voor uitgebreide informatie over dit traject klik hier.

"Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.” Marjan van Geffen, Cultuurcoördinator Gymnasium Bernrode, Heeswijk-Dinther

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

Bericht verzonden! Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.